23 Ocak 2011 Pazar

Elmali Kurabiye tarifi



Bade'cim ve Merve'cim istediginiz Elmali Kurabiye tarifimi asagida bulabilirsiniz.
Beni bu lezzetli kurabiyelerle tanistidirgi icin tekrar kayinvalideme tesekkur ederim.

Simdiden afiyet olsun :)

Elmali Kurabiye

Hamur malzemeleri
1 su bardagi erimis ve ilitilmis tereyag
1 su bardagi sivi yag (ben yemeklik zeytinyagi kullaniyorum)
1 su bardagi yogurt
1 paket kabartma tozu
2 veya 3 su bardagi un

Ic malzemeleri
5-6 tane orta boy kirmizi elma
6 dolu yemek kasigi toz seker
1 dolu tatli kasigi tarcin

2 su bardagi unu eleyerek genis bir cam kaba aliyoruz. (Rahmetli babaannem borek, manti, baklava vb yaparken evdeysem muhakkak onun yaninda olurdum ve izlerdim onu. Hatta o bana ogrenmem icin hangi malzemeden ne kadar, nasil koymam gerektigini anlatirdi, kivamini gosterirdi. Unu hep eleyerek koydugunu hatirliyorum. Bende de aliskanlik oradan geliyor sanirim) Uzerine 1 paket kabartma tozu dokup tahta kasikla karistiriyoruz. Daha sonra 1 su bardagi yogurt, ilitilmis tereyag ve zeytinyagini ekliyoruz. (Ben cok yagli yapmayi ve yemeyi sevmedigim icin tarifin hemen hemen yarisi kadar kullaniyorum tereyag ve zetyinyagini) Hepsini karistirip yoguruyoruz. Kivami civik olursa 3. bardak unu da eleyerek yavas yavas ekleyebiliriz. Hamur yagli, ele yapismayan bir kivama gelince uzerini orterek dinlendiriyoruz.

Diger yanda elmalarin kabuklarini soyup bir tencerenin icerisine rendeliyoruz. Icine sekeri katip orta ateste agzini kapatip pisiriyoruz. Hem lezzetini hem de pisip pismedigini kontrol etmek icin tadina bakin :) Eger sekeri size az gelirse ekleme yapabilirsiniz. Elmalar suyunu verip cektikten sonra altini kapatip tarcini ekleyip karistiriyoruz. (Soguyunca cok kuru olmamalari icin elmalari azcik sulu birakin) Elmali ic soguduktan sonra hamuru 5 esit parcaya boluyoruz. Her bir parcayi yaklasik 20 cm capinda, tatli tabagi buyuklugunde aciyoruz. Ben kucuk ve ince hamurlu kurabiyeler sevdigim icin hamuru 6 veya 7 esit parcaya ayiriyorum. Actigimiz hamuru 8 esit parcaya bolup, genis olan kisima yaklasik 1 tatli kasigi elmali icten koyuyoruz. Ince kisima dogru sarip, yagli kagit serili tepsiye yerlestiriyoruz. Onceden isitilmis 170 derece firinda uzeri hafif pembelesinceye kadar pisiriyoruz. Soguduktan sonra uzerine yine elekten gecirilmis pudra sekeri serpip servis yapiyoruz.

Yaninda bir fincan cay ve dostlarla yapilacak keyifli sohbetlerle tadi daha da lezzetli oluyor.

Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık,hemen portföyüme alıyorum..Resimlere bayıldım,çok yakışıklı maşallah Mertocum,çok öpüyorum,sevgilerrrr:))

    YanıtlaSil