9 Mayıs 2011 Pazartesi

Shanghai Hayvanat Bahcesi

Gecen haftasonu yine cok yogunduk :)


Cumartesi gunu sabah 7:00 olmadan gozlerini acan Mert yatagimiza gelip bizi de uyandirdi. Her zamanki gibi... :) Kahvaltimizin ardindan dogru Shanghai Hayvanat Bahcesi'ne gittik.


Gollerin ve minik caglayanlarin da bulundugu bu yemyesil hayvanat bahcesinde pandadan zurafaya, kopekbaligindan kuguya, kangurudan deve kusuna kadar yuzlerce cesit hayvan bulunuyor.


Gecen yil Mert'le Isvec'te yine cok buyuk bir hayvanat bahcesine gitmistik. Yani bu Mert'in ikinci tecrubesi oldu. Tabii ilkiyle arasinda cok buyuk fark vardi. Bircok hayvani tanidi. Kucucuk oyuncaklariyla oynamaya aliskin oldugu zurafa, zebra, panda ve tabii kaplan Mert'i cok heyecanlandirdi. Kimi zamanda "Anne bu neeee?" diyerek bilmedigi hayvanlari sordu.


Kendi gibi minik ve sirin oglaklar buldu ve onlarin pesinden kosturdu. Babasiyla ata bindi. Ne kadar keyif aldigini resimlerde goreceksiniz :) Sonra gelip bana at maceralarini anlatmaya calisti ben ona yemegini yedirmeye calisirken. Hayvanat bahcesinin icerisinde bulunan jetonlu oyuncaklar ve lunapark oyuncaklarinin tadini cikartti. Carpisan arabalari merakli gozlerle izleyip bol bol "Anne tooosss" dedi. Babasiyla bindigi safari oyuncagindan inmeyi hic istemedi.


Dolu dolu 3,5 saat gecirdik. Sansimiza hava da guzeldi. Bol bol yuruduk ve sonunda Mert arabaya biner binmez uyuyakaldi. :)


Mert cok keyif aldi hayvanat bahcesinde. Ben de cok begendim ama bazi bolumlerin cok bakimsiz ve kirli olmasi rahatsiz etti beni. Deniz hayvanlarinin bulundugu akvaryumlarin suyu kirliydi. Kopeklerin bulundugu kisimdaki koku dayanilmaz boyuttaydi. Beyaz ve siyah renkli olmasi gereken panda sari, siyahti. Muhtemelen yasliligininda etkisi vardir ama bulundugu kafeste cok kirliydi diger bircok hayvanin kafesi gibi. O kadar cok tuvalet olmasina ragmen Cinliler ne yazik ki yine cocuklarin tuvaletlerini kaldirimlara yaptiriyorlar. Cop kutusu kullanmayi bilmeyenler yuzunden de yemek alanlarinin kirliligi ayri bir boyuttaydi. Eglence kismindaki oyuncaklarda eski ve bakimsiz gorunuyordu.


Istanbul'da gittigim hayvanat bahcesini hatirlamiyorum cok kucuktum ama Isvec'teki ile karsilastirinca temizlik, hayvanlarin yasam kosullari vb. arasinda yuzlerce kat fark oldugunu rahatlikla soyleyebilirim. 



Shanghai'in yuksek binalarindan kacip yesillikler icerisinde birkac saat gecirmek isterseniz hayvanat bahcesi iyi bir secenek. Ama oncesinde size Shanghai Okyanus Akvaryumu'nu tavsiye ederim. Deniz altindaki dunyayi temiz bir ortamda ziyaret edebilirsiniz.

Simdi sira fotograflarda...


                                    Mert kopekbaliklarini yakindan inceliyor


Arkadaki kim? :)









Birisi yorulmus galiba ;)





Hangimiz daha inatci acaba?






Panda keyfi



O pandayla fotograf cektiremedim bari bunlarla cekileyim :)





                                         Heyyoooo at binmek cok keyifli!



Cok iyi biniyorum ata :)



Zebra da mi benim gibi Besiktasli acaba?





Here comes trouble :)
  

                                                Cok zevkliymis bu oyun


Biz :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder