11 Mart 2011 Cuma

Pamuk pogacalar...

Tuzlu kurabiyenin tarifinden once muhtesem bir pogaca tarifi yazmak istedim. Belki haftasonu kahvaltida yemek istersiniz. Pazar gunu misafirimiz var, bizim evde yine taptaze pogacalar olacak. :)

Ben yumusacik, pamuk gibi pogaca seviyorum, iste bu tarifin sonucu da tam boyle. Tariften bir tepsi pogaca cikiyor. Fazlasini deep freezede sakliyorum. Sabah cikarip dogru tost makinasina. Mert pogaca istediginde ayni tazelik her sabah devam ediyor.

Malzemeler
3-3,5 su bardagi un
2 yumurta (Bir sariyi uzeri icin ayiriyoruz)
2 tatli kasigi tuz
3 tatli kasigi seker
1 paket kuru maya
2 corba kasigi yogurt
150 gram tereyag
Yarim su bardagi sicak su
Mahlep (istege bagli)

Ic malzemesini isteginize gore hazirlayabilirsiniz. Peynirli, patatesli...

Tarifi
2 su bardagi unu yoguracagimiz kaba eliyoruz. Tuzu, sekeri, mayayi ve mahlebi ekliyoruz. Hepsini karistirdiktan sonra yogurdu, 2 yumurta beyazini ve 1 yumurta sarisini ekliyoruz. Erittigimiz tereyagi ve sicak suyu ekleyip yoguruyoruz. Daha sonra azar azar kalan unu ekliyoruz. Hamur pamuk gibi yumusacik oluyor. Uzerini ortup sicak bir yerde mayalandiriyoruz.

Kabaran hamurumuzu kucuk kucuk parcalara ayirip istedigimiz ic malzemesini koyup veya sade de olabilir tepsiye diziyoruz. Uzerine yumurta sarisi surup, susam ve corek otuyla susleyip onceden isitilmamis 180 derece firinda pogacalarin uzeri renk degistirene kadar pisiriyoruz.

Afiyet olsun :)

                                 Hamurumuzun mayalanmadan onceki kivami


Pogacalarimiz pismeye hazir


Afiyet olsun :)

  

2 yorum:

  1. oo bakıyorum aştın kendini kuşum :)))

    YanıtlaSil
  2. Sorma tatlim.

    Ama bir ara dene muhakkak. Bugun yine deep freeze den cikartip tost makinasinda isittim. Muhtesem oldular :)

    YanıtlaSil