26 Mart 2011 Cumartesi

Yu Yuan - Ne yemeli?

Binlerce yillik gecmise sahip Cin mutfagi kuzeyden guneye, dogudan batiya lezzet farkliliklari iceriyor.

Pekin'de ordek cok meshur, Shanghai'in yemekleri genelde tatli, guneyde ise akliniza gelen hersey yeniliyor. Sichuan bolgesi ise aci biberleri ve yemekleriyle meshur. Liste boyle uzayip gidiyor.

Ama su bir gercek ki pirinc ve makarna (noodle) Cinliler icin vazgecilmez. Bunlarin yani sira buyukluklerine, ic malzemesine ve pisirme yontemlerine gore farkli isimler alan Cin mantilari da en favori yemeklerden.

Yu Yuan'da bulunan onlarca restoranda bu lezzetleri tadmaniz mumkun.

Ama once fotograflar.

Benden not :)
3 yildan fazladir Shanghai'da yasiyorum, sokaktaki saticilardan yemek alip yemedim. Cin restoranlarina mecburiyetten gitmek zorunda oldugum zamanlarda da tatli balik, denizanasi ve tavuk ayagi damak tadima uygun olmadigi icin denemek istemedim. Yerine pilav veya noodle tercih ettim :) 

Yemeklerin kokulari hosuma gitmedigi icin daha cok yabancilarin damak tadina gore yemekler sunan turistik Cin restoranlarinda bu lezzetleri yemeyi tercih ediyorum. Ama bircok yabancinin da asagidaki fotograflarda yeralan yemekleri buyuk bir istahla yedigini biliyorum.

Tercih size kalmis ;)





Cin mantisi



Cin makarnasi, Noodle


Once suda pisirilen sonra kizartilan Cin mantisi


Et cesitleri



Cin tandiri



Ustten pisirme yontemi


Buharda pisirilen ici su dolu Cin mantilari




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder