13 Nisan 2011 Çarşamba

Tuzlu kurabiye

Ne zamandir aklimda ama araya hep birseyler girdi ve bu lezzetli kurabiyelerin tarifini bir turlu yazamadim.

Gun bugundur iste Mert'imin "Moon, Pinkle,Miki" kurabiyeleri :)

Malzemeler
125 gram tereyag (eritmiyoruz, oda sicakliginda)
1 kucuk cay bardagi zeytinyagi
2 corba kasigi yogurt
1 yumurta sarisi (beyazini uzerine suruyoruz)
Yarim cay kasigi tuz
Un

Yapilisi
Ben 1,5 bardak unu yogurma kabima eleyerek ise basliyorum. Daha sonra butun malzemeleri icine katiyorum. Yogurup kivamina gore azar azar un ekliyorum. Yagli ve yumusak bir hamur olacak.

Evdeki kaliplarla kesip sekiller veriyorum. Eger evinizde kurabiye kalibi yoksa cay bardagiyla kesebilirsiniz veya 7-8 cmlik hamuru ince uzun yilan gibi yapip sac orgusu gibi dolayabilirsiniz. Ayni sekilde kucuk simit seklinde de yapabilirsiniz. Hayal gucunuze kalmis ;)

Tepsiye dizdigimiz kurabiyelerimizin uzerine yumurta beyazi surup, susam, cekirdek ici, corek otu vb lezzetler ile susluyup 180 derece firinda yaklasik yarim saat pisiriyoruz.

Afiyet olsun! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder