19 Eylül 2011 Pazartesi

Cin mutfagi

3,5 yil once Shanghai'ya tasindigimizda Cin mutfagini tanimak icin sabirsizlaniyordum. Kisa sure sonra baslayacak mide bulantilarimdan habersiz "herseyden tadacagim" diye dusunuyordum. Hamileligimin ilk aylarindaki bulantilarim Cin mutfagini degil tadmak kokusuna bile dayanamama noktasina getirdi beni. Sonrasinda da bir turlu barisamadim noodlelarla, dumplinglerle. Aradan gecen 3 yilin ardindan Mert'in Cin mutfagina olan tutkusu benim de mecburi denemelerime kapi acti. Evde Turk isi dumpling ve noodlelarim begeni toplayinca orjinal tariflerle baris yapmaya karar verdim ve yemek dersi almaya basladim.

Ilk dersim karidesli dumpling yani Cin mantisi ve kek oldu. Fotograflari asagida, tarifler??? kim bilir belki de yakinda burada ;)


                                                  Karidesli Cin mantisi


Buharda pistikten sonra...


Buharda pisen kekler


Cin mutfagi meraklilari; Turk ve Japon :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder